29 juni 2016

Juni månad

Onsdag, Juni är nästan slut och jag har inte bloggat på vad, 2-3 veckor ? Här har det helt enkelt inte funnits tid. Jag har varit mycket ensam med barnen då Daniel jobbat långa dagar och när det äntligen är tyst i huset på kvällen har jag kastat mig på soffan helt döslut. Det tar nog på krafterna att vara ensam från morgon till kväll när man är van att få lite avlastning på kvällen och inte behöva ha 2 barn hängande på sig. Sedan har vi ju fått ha lite längre veckoslut som kompensation och hunnit göra mera alla tillsammans. De dagarna jag är ensam kan nog huset se ut som ett bombnedslag och har det inte funnits mat i skåpet har det blivit något snabbt och enkelt.
Hela Juni har lixom bara flygit förbi men vi har nog hunnit med lite allt möjligt. Matilda var 2 dagar till skären när min mommo var här och hälsade på. Vi har varit och se på Sås & Kopp, hälsat på hos Matildas Gu'mor, haft lekdag i Hindsby, haft bastugäster, hälsat på hos Morfar, firat midsommar och idag var vi och se på Arne Alligator. När vi är lediga och hemma för det mesta så är det redan en utflykt att fara till butiken så det har jag gjort med barnen, Mathias charmar alla med sitt vinkade och Matilda älskar att plocka saker (som vi int ska ha) i kärran.

Mellanmål på terrassen

Mina barns favorit "leksak" ; STENAR 

"Vi e tutida" o så vilar dom en stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)