13 juli 2016

Att hitta sin egen stil

Jag har aldrig varit någon som följt mode, ofta så ogillar jag det som just nu är inne. Och ofta händer att sedan när säsongen är slut, då har jag hittat något jag tycker om, men då är det följande sak som gäller redan. Jag har nog länge haft min egna stil, inte brytt mig så mycket om vad andra har på sig. I högstadiet var det farkkun och skjorta som gällde, tror nog de flesta klädde sig så. I de sena tonåren var det leggins och långa toppar eller tunikar som jag trivdes bäst i. Till fest var det också leggings och en tunika. Jag har aldrig kännt mig helt bekväm i klänning eller kjol.
Efter att jag blev mamma har mitt klädskåp nog fått en total renovering och det mesta är utbytt. Både det att jag barn och det att kroppen förändrades gjorde att de gamla kläderna inte mera kändes bra. Fastän minishortsen och den korta klänningen gick på mig, så kändes det bara fel.
När jag väljer kläder ska de vara bekväma och praktiska. Jag vill inte behöva fundera hur jag ska böja mig för att lyfta upp mitt barn från golvet om jag sku ha på mig en kjol (som ju nog inte händer) utan att visa rumpan. Nä, det ska vara kläder som jag kan böja mig hur jag behöver utan att visa allting. Minishorts där skinkorna syns kan jag kanske använda mig av här hemma men när jag ska ut bland folk ska nog skinkorna gömmas ordentligt. Att gå omkring med en urringad topp känns inte heller bra, och jag som ratat t-skjortor länge har nu börjat sakna sådana i mitt skåp. Hur varmt det än är ute känner jag mig naken med endast korta shorts och en topp om jag ska till butiken så drar oftas på mig en tunn tröja.
Leggins och en lång skjorta är lixom det bekvämaste just nu, så för min del behöver det inte vara stekhett ute. Farkkur och en huppare är också "jag". Därför är jag inte så intresserad av mode överhuvudtaget, för jag har hittat kläder jag trivs och känner mig bekväm i, fastän de är "so last season". Jag tål inte heller dagens skjortor då alla är så korta och tar slut innan byxlinningen. Jag vill att skjortan ska gå att ha i byxorna eller sen över "bältet" på byxorna. Den ska dessutom hållas nere så jag inte behöver gå och dra i den hela tiden. Och helt högmidjade byxor har jag ännu inte fastnat för, tycker rumpan blir och se ut som ett päron i såna. Igentligen är det helt skönt att inte behöva fundera vad jag ska ha på mig för att hänga med i modet, som enligt mig just nu är ganska hemskt, utan jag helt enkelt med kläder jag trivs i. Och träningskläder, finns det något skönare ?!
Kanske det också har med åldern att göra, att allt kort och uringat åkt ur skåpet och ersatts av mera praktiska plagg ?


Nyaste till mitt klädskåp. Race Marine har blivit ett favoritmärke :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)