10 juli 2016

Till lördagen hade vi planerat shopping med Nannu men konstaterade att ingen av oss nog orkade fara direkt på morgonen. Så medan Mathias sov dagsvila fick jag lite tid att gå igenom bilder på datorn, och fick panik när jag inte hittade någon bild från julen. Efter en stunds sökande hittade jag mappen, på helt konstigt ställe, huoh! Daniel var och måla hela dagen och på eftermiddagen fick jag börja ringa hem Matilda som hade det så roligt hos Morfar.
Ibland får jag frågan "kan du flytta henne när hon sover?", och här är ett bra exempel. Hon sov alltså i Morfars bil i bilstolen som jag behövde i min bil, så jag flyttade henne till frambänken i min bil, flyttade om bilstolen och så flyttade jag Matilda tillbaka i stolen, utan att hon vaknade. Sedan sov hon där medan jag packade ihop det sista och Mathias för att fara på "grillfest". I Söderkulla plockade vi upp Daniel och var in till butiken och köpte glass. Då vaknade Matilda och undrade var Morfar är, stackarn hade ju ingen aning om att hon redan var påväg någon annanstans än hem.
Det blir alltid regn när vi far till Hindsby känns det som, en stund efter att vi kommit blev det mörkt ute och åskan bullrade rakt ovanför, och regnet öste ner. Där med det att grilla och äta ute. Dukade inne men kunde sedan gå ut och dricka kaffe när kvällssolen tittade fram.
Flickorna var nog så stojiga hela kvällen att vi fick säga till på skarpen med jämna mellanrum. Mathias tyckte om att det var liv och rörelse, han satt bara storögd och så på. Denhär gången var vi inte lika sena med att starta hemåt och kom iväg i helt hövlig tid, hehe.

Gott att bli bjuden på mat! :)

En endaste bild har jag från kvällen, dessutom en ganska dålig bild :D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)