10 juli 2016

Tyttöjenilta

Fredagen hade jag väntat på hela veckan, jag var till och med lite nervös på eftermiddagen, hehe! Vi hade bestämt att vi ska ut på terrass med Jessica, Karin och Nannu. Och fastän väderprognosen inte var den bästa hoppades vi ändå på solsken och kvällen blev riktigt fin.
När "taxin" kom öppnade vi en skumppa som vi sedan drack upp på gatan var vi blev avsläppta inne i stan. Och när det finns möjlighet blev det ett långt varv inne på Kappahl där vi fyndare lite reakläder. Via matbutiken och köpa lite förstärkning och så började vi fundera vart vi sku gå och äta. Vilhem Å var stängt så det blev Alba Rio. När vi läst menyn var det nästan så vi steg upp och tackde för oss, men vi åt ändå en hamburgare där. Saltig som vad och lite tyst betjäning, så nu var den restaurangen provad. Sådär någon minut innan 21 koms det på att tobaken är slut så det vara bara att springa till butiken, vi köpte efterrätt i form av choklad och gick ner till åstranden och sitta. Vi hade "picknick" på marken utan filt med våra chokon och ciderburkar (när mammorna blir tonåringar igen :D). När det började kännas svalt gick vi tll Kiva och tog en kaffe för att värma oss. Satt där säkert en timme och lät första "taxin" hem köra förbi och inväntade följande. Vi hann ännu till Paahtimo innan kusken ville hem och sova, vilket passade oss andra också.
Jag hade en super kväll, skönt att bara "få släppa allt" och vara mig själv utan barn att ge uppmärksamhet åt. Barnen glömdes nog inte under kvällen, de diskuterades med jämna mellanrum men vi fick prata utan att bli avbrutna stup i ett. När utekvällarna är få brukar de bli destu mer uppskattade, och denhär lever jag nog länge på.

Pussisider på Borgås gator

Saltigt men mättande

Såhär brukar jag se ut..
Tack flickor för kvällen, snart igen ;)<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)