15 augusti 2016

En vanlig tisdag

Förra måndagen ringde famo och sa att jag sku hämta barnen dit övernatten för hon sku vara ledig på tisdagen och ville ha dom dit, så på kvällen förde jag dit dom och kom hem och njuta av lugnet. Tyckte nog det var lite konstigt att famo sku vara ledig en tisdag men funderade inte mera på det utan planerade istället vad jag sku göra på min lediga dag. Hade en del saker som passade bra att göra utan barn. Bestämde morgonkaffe med Tessa och sedan sku jag fortsätta till Borgå. 
Daniel ringde och väckte mig på morgonen och jag blev nog liiite sur, jag fick ju sova för engångs skull! Nå Tessa var ju påväg så det vara bara att stiga upp, sätta på kaffe och gå i duschen. Undrade nog vad Daniels problem var när han jagade upp mig ur sängen och blev sur för att jag hade planer på morgonen. Jag hade just fått kläder på mig när jag hörde en bil som körde upp på gården, och det var inte Tessas bil. In från dörren kom hela högen med flickor med skumppa i handen. "Suprisefödis" ropade de och skrattade. Och överraskad blev jag nog allt! 

Blev nog lite misstänksam när mitt pass låg i köket på morgonen
De dukade upp morgonmål åt oss och fick koka mera kaffe, de jag kokat räckte ju ingenstans när vi mittiallt var 6 stycken vid bordet. Jag fick fixa mig färdigt samtidigt som jag åt morgonmål och efter en stund sku jag vara färdig att fara om 20 minuter. Jag hade mina aningar så frågade vad jag behövde ta me mig, "blöjor, vessapapper, hårband och pass". Jep. Tog med hårband och passet. Vi hoppade i bilarna och körde till Södis, där blev det bil och chaufför byte och så fortsatte vi resan som slutade i Viking Lines terminal. 

Flickorna hade nog säkert valt sommarens blåsigaste dag för jestas så det gungade! Vi hade hytt men där kunde man inte sitta så satt en stund i pubben och sedan måste jag också gå ut på däck med de två som suttit där en längre stund. Hela resan talade de om vad vi sku göra i Tallinn utan att säga vad det var så till slut blev jag nog lite nervös över vad de hade hittat på. 
Vi tog en taxi till adressen Karin hade printat ut och blev avslängda mitt på en stor väg. I en halvtimme gick vi fram och tillbaka längs vägen på olika sidor och sökte stället vi sku till, till sist frågade vi på ett hotell om de visste var stället fanns; under vägen. Inte konstigt att vi inte hittat men man tycker det sku finnas skyltar som visar. Hohtominigolf hade dom bokat åt oss så det var bara att börja putta. Jag slog första banan med 1 slag och sedan sket det sig efter det :D. Roligt var det iallafall att minigolfa, har inte gjort det på säkert 15 år. När vi var färdiga gick vi ner till hamnen för att handla på alko. 
Tillbaka på båten gick vi nästan direkt till buffén och där satt vi tills den stängde 19:30, mätta och belåtna. Båten vaggade tillbaka till Helsingfors, obehagligt när horisonten försvann ute. Sedan gick vi till TaxFreen och så var vi redan i hamn. 
De hade nog verkligen planerat allt så bra med Daniels hjälp, och jag anade ingenting. Funderade någon dag före att eftersom jag själv ordnat fest åt mig så kanske de sku överraska mig och föra mig ut och äta, istället hade de fixat en hel dag med Tallinnresa. Verkligen guldvärda vänner <3 Tack ska ni ha flickor <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)