1 september 2016

En annorlunda vecka

Igår hade vi sista mjuklandningen på dagis och på måndagen börjar allvaret med tidiga mornar och långa dagar. Den här veckan har barnen varit hemma med momi medan jag varit på jobb. På tisdagen var deras småkusin här en stund med sina 2 barn medan momi hade annat och de hade gått fint fast det var 4 småttingar. Båda barnen var nog glada över att få lekkamrat fast nu Mathias sov nästan hela tiden de var här.
Igår på dagis försökte jag hålla mig lite "bakom" och ville att barnen sku bekanta sig mera med de vuxna och andra barnen. Matilda kom några gånger och ville att jag sku sköta dockan med henne men sa snällt att idag får hon leka med dom andra. Mathias kröp gladeligen omkring och undersökte utrymmena men kom alltid tillbaka för att se att mamma var kvar. När vi var ute på gården satte jag mig på en bänk och lät barnen vara helt med dagis vuxna och Matilda glömde säkert bort att jag var där för när de andra barnen gick in slank hon med. Och sen blev det skrik för hon sku ju med in och äta :D. Mathias klarade sig bra ute ända tills det var dags att gå in och de närmade sig mig, för när han såg mig ville han ju förstås direkt till mamma. Jag tror nog ändå det ska gå riktigt bra nästa vecka, båda två har fattat tycke för de vuxna sku jag våga påstå.

Igår hade Matilda också tid till frissan med famo, det har lite blivit deras "thing" att fara till frissan då famo gärna gör nånting "extra" med Matilda. Efter det ville ännu faster vara med Matilda en stund så hon var borta hela eftermiddagen. Jag for med Mathias för att tömma kirppisbordet men fick stanna på halva vägen och vänta på Daniel som kom från jobbet då motorvärmen började stiga lite för mycket i bilen, så vi böt bil och han for hem med Mathias. Jag blev ganska förvånad då jag fick höra att min försäljning på en vecka var nästan 270e! J som jag delade bord med hade försäljning för 130någonting så måste nog säga att vårt bord hade bra åtgång under veckan. En kass med kläder kom hem tillbaka men mycket blev ja nog av med, som tur. Hade några lite dyrare plagg men också massor kläder för 0,5-1 euro styck.

På vägen hem från kirppis märkte jag att min högra sida domnade bort och det hjälpte inte fast jag ändrade ställning eller började röra på mig, så kvällen blev någonting helt annat än planerat..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)