3 september 2016

Familjetid

Just nu känns det väldigt höstigt då regnet öser ner, det brinner i takkan och jag har tänt några ljus. Barnen sover och vi tar det lugnt på soffan, har inte ens tv:n på.
Vi har haft 2 familjedagar då Daniel är ledig det här veckoslutet. Igår var vi ett varv till stan i jakt på någonting som Daniel ändå inte köpte, men som vanligt kom vi hem med annat, som tex blöjor på erbjudande. På eftermiddagen hade jag så sjukt i ryggen att jag mådde illa och grät så fick ta värkmedicin, vetedynan och gå under täcket. Somnade till en stund fast det var fullt ös i vardagsrummet och när jag vaknade kändes ryggen bättre. På kvällen var vi på kalas till Sibbo en stund och till kvällsmål lagade jag en trattkantarellpaj, mums.
Idag var barnen vakna normal tid så vid 8 satt vi alla redan vid köksbordet, men sen tog det nog tid innan vi kom iväg till Jumbo och klockan var halv 10 plötsligt. Jag ville ti Jumbo och kolla in några erbjudanden fast jag visste att min rygg inte kommer tycka om allt gående men det gick ändå helt bra. Vi gick runt i butiker och såg på allt möjligt, barnen var nu rätt så möjliga och Matilda mutade jag med glass, krånglar hon inte så får hon glass när vi shoppat färdigt. Det var massor med folk, speciellt i matbutiken då det var bra erbjudanden och alla bara trängde sig fram till hyllorna.
Hemma blev det mat och så lek hela eftermiddagen. Famo och fafa kom en stund på kaffe och fick Matilda att äta ens lite mat. På kvällen har vi råddat om här hemma, flyttat en hylla från Mathias rum och mappar från Matildas rum. En hel del kvar att fixa men vi har iallafall fått någonting gjort. Jag har också namnsatt barnens kläder inför dagisstart.


Matilda fick en superhärlig klänning från Cubus till sin 3-års dag och ett par baggycollagebyxor från Name It och jag fyndade en tröja och skjorta inne på Cubus, och ett par skor från Skopunkten. Helt nöjd, allt var nedsatt så slutsumman blev inte så farlig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)