15 september 2016

Måndagtisdagonsdag

När månne jag senast haft en lugn stund mitt på dagen då båda barnen är hemma ? Matilda har inte sovit dagsömn hemma på hela sommaren (någon enstaka gång har hon gått med på att vila och sedan somnat) men nu sover hon gott i sin säng sedan kl 11. Och Mathias ligger ute i vagnen och snusar. Har en stund tid sedan ska jag fixa mig färdig att fara på möte till jobbet.
Igår hade jag tänkt ta itu med lite saker jag behöver fixa med datorn men klockan sprang så allt får bli till idag. Några blogginlägg har jag på kommande bara jag hinner sitta ner och skriva. Nu först ska jag ännu en gång gå igenom bilderna som jag knäppte till inbjudningskorten och få dem beställda.

Den här veckan har gått underligt fort då det redan är torsdag. Måndagen var jag ledig och då var Nannu med flickorna hit och leka några timmar. Nu när vardagen börjat med jobb och dagis hinner vi inte ses lika ofta så man får passa på då båda är lediga. Mathias sov bara typ 30 min på dagen och var såå trött hela eftermiddagen och kvällen. Matilda som stigit upp redan kl 6 var också lagom trött och höll på att somna vid matbordet när vi åt middag. Hela eftermiddagen var mest bara pirr och gnäll från trötta barn. Som tur började min jumppa på måndagen så jag fick komma bort en stund. Famo och fafa var här och skötte kvällsgröten under tiden.
Tisdag och onsdag har varit jobb och dagisdagar och fast barnen sover på dagis är de nog trötta redan vid 17:30 så för att jag ska komma lättast undan har jag placerat barnen i vagnen och gått ut på länk med dom. Dom trivs båda så bra med att sitta i vagnen och se sig omkring och så gör dom inte av med den sista energin som finns. På tisdagen var vi till famo och fafa och plocka lite äppel med momi så hon kan koka sylt åt oss. Efter dagis har vi tagit som vana att bli ute på gården och leka då vädret varit så fint och de inte hinner vara ute på dagis på eftermiddagarna nu. Matilda har en tid redan haft plåttrande med vatten som favoritlek ute på gården (fast nu när de inte regnat börjar pölarna vara lite torra :D) så jag har låtit henne sitta och leka med vattnet nu när det ändå varit varmt. Mathias trivs vid sandlådskanten, gräver lite med spaden och sätter den sedan i munnen och riktigt äter sanden, hohhoh :D. Tycker vår gård är lite "dålig" nu då sandlådan, gungan och lilla trampolinen är på olika ställen så till nästa sommar måste vi nog fundera ut ett lite fiffigare system så vi får allt på samma ställe.

Matilda har dukat på sitt bord med duk och allt

Mathias tyckte det var skönt för tänderna att gnaga på ett äppel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)