20 september 2016

Vardagsbabbel från telefonen


När jag en gång har tid att sätta mig ner vid datorn för att blogga så krånglar förstås nätkopplingen, så nu får jag ge mobilbloggandet en chans.. 

Här rullar vardagen på igen efter ett lugnt och skönt veckoslut varvat med familjetid och kvällsturer. Det fina vädret bara fortsätter och jag kommer inte ens ihåg när det regnat senast ? Vi har varit mycket ute på gården, jag kanske minst för jag får mera gjort inne medan de andra är ute. 
På fredagen satt vi i bilen redan innan klockan 9 påväg till butiken hela familjen. Matilda ska nog sitta i butikskärran i butiken för annars plockar hon åt sig allt möjligt som hon vill ha. På eftermiddagen var Matilda en stund till famo och fafa medan Daniel klippte gräsmattorna och jag övade att gå med Mathias. Nu när barnen tar natten senast klockan 20 så finns det tid för lite extra på kvällen så vi åt kräftor med Daniel, lite tid åt parförhållandet. 



Jag hade inte fått ihopgått mitt mål för veckan så på lördagsförmiddagen blev det en kort lenk för oss alla innan jag fixade lunch och sedan for iväg på jobb. 
En likadan lenk gjorde vi på söndagsförmiddagen och nu hade jag mina kilometrar ihopskramlade. Skönt att gå i den friska höstluften. Dagen blir nog så kort när man ska iväg på kvällstur, och då börjar vi ändå först klockan 14. Känns som att man inte hinner göra någonting fast vi stiger tidigt upp. Fast vi ju nog visst hinner en del. Såndänt smått som att byka, dammsuga och laga mat. Kanske är man också effektivare när det inte finns tid hela dagen ?

Igår var jag med barnen till min famo och fafa och hälsa på. Nu har vi sett dem så ofta den senaste tiden att barnen minns dem och inte är så blyga. Matilda älskar att leka med min fafi och sku inte alls ha tid med mat eller kaffe som vi alltid blir bjudna på. 
Idag har vi bara haft en hemmadag. Lekt, städat, målat, bykat och lagat mat. Efter mellanmålet (som inte dög åt nåndera fast jag satsade och dukade fram fruktfat) for vi ut på lenk för att se på lastbilar och bussar. Sedan var vi ute tills det var matdags, for lite "över" också. Medan jag kockade ihop min mat eldade jag samtidigt paff i bastun, höll ett öga på Mathias som var ihop med takkan hela tiden och hjälpte Matilda med diverse småsaker, snacka om multitasking! 

Nu blir det 3 dagar jobb och dagis. Könns som att min hjärna går på högvarv hela tiden och jag snart får börja skriva "to-do"-listor över allt så jag ska få saker gjorda nångång. På torsdagen satt jag 3timmar vid datorn och gjorde beställning på inbjudningskort, foton och Matildas fotobok för 2015. Så ett stressmoment är iallafall överkryssat. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)