29 september 2016

Mina ädelstenar

Om det är lätt att ta viskliga bilder på sina egna barn ? Svar: NEJ! En kväll för några veckor sedan klädde jag om barnen och tog med mamma som hjälp för att ta bilder på barnen i kvällssolen. Ställde in kameran så att den fotar så länge man håller avtryckaren nere. På en kort stund fotade jag 250 bilder och 150 var på dem båda (när man ser dem på datorn är det som att se en filmsnutt) och en, EN!, bild av dem var tillräckligt lyckad för att kunna framkallas. Sååå att..

Mathias är en linslus och smilar upp sig när man tar kameran fram och riktigt sjååpar sig. Matilda där emot har en kameraskygg periord där hon svänger sig bort så fort hon ser en kamera. Ledsam då vi så gärna ville ha fina bilder på henne också. (Inte ens mofi har fått fota henne under sommaren så alla bilder är typ smygbilder). Nåjaa jag fick henne iallafall mutad att se mot kameran så vi fick några bilder som blev lyckade. Hon både hoppar och pratar samtidigt så något leende blev det inte, men bättre än ingenting! Och med vad mutade jag henne ? Jo, badkar med myyycket skum. Så som belöning för att mamma fick fota fick de sedan plaska ordenglit i badkaren.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)