14 oktober 2016

En grå fredagmorgon

Fredagmorgon och jag har tagit lite egen tid åt mig idag och har barnen på dagis. Eftersom det är höstlov nästa vecka och dagis är stängt fick jag placera barnens dagisdagar på mina lediga dagar för att få ut alla 15. När barnen är på dagis och jag hemma måste jag passa på att ordna upp, städa, diska och allt sånt som går bättre att göra utan barn.
Igår var vi lediga och det var nog en riktigt pirr-dag måste jag säga. Matilda var på dåligt humör direkt från morgonen och inte gick det över heller fast jag fick henne och sova en stund på dagen. Mathias vill helst bli omkring buren i famnen och jag känner hur mina axlar tar stryk av att klåntta på honom, men jag orkar inte ha honom skrikande i bunten hela tiden heller. Idag var som tur båda på bra humör fast Mathias vaknade 5 och Matilda halv timme senare, Mathias kommer väl somna på skogsutfärden från dagis..

Borde väl sätta igång och göra något nyttigt men jag blir bara frustrerad när jag ser på diskbordet som svämmar över igen. Varje dag denhär veckan har diskbordet svämmat över för att det hinner samlas en massa disk under tiden som maskinen är på. Och jag tycker att jag inte gör annat än fixar med disk, plockar leksaker och sköter byket. Tänk om man sku ha någon som sku sköta allt det ens engång i veckan.. Vårt vardagsrum ser också nuföritden ut som ett bombnedslag då Matilda sprider ut alla saker kring golvet, hämtar mera från sitt rum och så leker hon ändå inte med någonting av det. Igår fick jag tillräckligt och satte undan alla babyleksaker som ännu fått vara framme. Ska ännu skyffla alla Matildas saker i hennes rum och föra en del av Mathias saker till hans rum. Nästa vecka är det kalas och då ska det inte finnas leksaker kring hela huset, det lär ju nog ska komma nya som kan få bli framme i vardagsrummet under kalaset. Och på tal om kalaset borde jag sätta mig ner med papper och penna och göra upp en plan för bakandet och vad som ska inhandlas.

Hoppas solen kommer fram mot eftermiddagen så kanske man sku få laddat lite energi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)