22 december 2016

Ett dimmigt December

Det finns massor saker jag sku kunna göra, men jag valde att sätta mig ner med en kaffemugg, några pepparkakor och datorn. Känns som att huvudet just spricker och all julfiilis är bortblåst. Jag känner att det snart blir för mycket för mig och jag bara borde släppa allt, lägga mig på golvet och ligga där tills pulsen är normal och huvudet lugnt.
Barnen är sista dagen på dagis innan ett långt jullov och jag har handlat de sista julklapparna och julmaten, lagat mat och bykat, och plockat undan alla leksaker från ställen där de inte ska vara. Planen var att baka limpor nu på dagen men de får bli till kvällen, kanske Matilda vill vara med och göra degen. Första gången jag ska baka limpor, men det kan väl inte vara så svårt. Imorgon har vi hemmadag med barnen och då har jag tänkt att vi ska baka pepparkakor. Och så ska jag baka 2 kryddkakor som jag ska ge som julklapp. Tänkte att vi bara sku ta det lugnt med barnen imorgon, men får se hur det blir. Ofta blir det ju inte som man planerat. Skönt att vara ledig från jobbet iallafall några dagar före jul, sen blir det ju jobb över julen och mellandagarna.

Hela veckan har jag haft olika blogginlägg i huvudet som jag velat skriva ner men tiden har inte räckt till, inte på något vänster. Och skriver man inte ner då som texten går i huvudet brukar det inte bli samma sak att skriva ner det senare. Ifall barnen är borta övernatten under jullovet kanske jag får en ledig stund att skriva lite om vår resa och annat som vi pysslat med.

December har gått förbi som en dimma, det är inte många veckor sedan vi kom hem från resan men den känns så oändligt långt borta redan. Det finns dagar då jag inte sett dagsljus mer än genom fönstret på jobbet, det är mörkt när man far och det är mörkt när man kommer hem, deprimerande. På kvällarna har jag varit så trött att jag somnat på golvet när jag lagt mig ner, eller så har jag haft en dundrande huvudvärk.

Mathias hittade famos städmedel och tyckte han sku hälla ut de

En kväll var vi på barnens dagisjulfest. Vi var ute på gården där det fanns olika stationer med grejer man sku göra. Passade kanske bättre för de större barnen. 

När mamma e på jobb passar det nog att sitta stilla.. 


I paketjulkalendern har russinen varit det roligaste. Här delar de på Matildas russinask.
Ett dimmigt December har det också varit ganska bokstavligen, flera mornar och kvällar har det varit så tjock dimma att man knappt sett handen framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)