6 mars 2017

En fredag i Jumbo

Jumbo hade förra veckan sina erbjudandedagar och fast vi nu inte behövde någonting av deras erbjudanden ville jag ändå fara dit och se. Mest nog kanske för att prova ett nytt fordon, hehhe. Dit var säkert mera människor i Jumbo på fredagen än vad det är på Stockmann när de har galna dagar, helt hemskt att försöka komma åt att se på någonting när man har en kärra som ska rymmmas med. Matilda sku prompt åka butikskärra så vi fick varsin kärra att skuffa med Daniel. Nå de var ju helt bra för då rymdes shoppingen i den kärran. Mathias verkade trivas bra i sin nya kärra, iallafall intog han en bekväm halvliggande ställning och satt nöjt i 2 timmar! Han som senaste tiden vägrat sitta i någon kärra överhuvudtaget.

Lite mellanmål vid middagstid i form av karelskapiroger. 

Endast haalaren och gummistövlar fanns på inköpslistan. Haalaren till normalpris så hoppas den håller någonting för det priset också! Gummistövlar åt Matilda då det fortfarande ska vara oanvända skodon på hennes fötter. Barnen fick varsin vår hjälmmössa då de var till halva priset. Åt mig själv hittade jag en randig (surprise surprise) skjorta och kompressionstrumpor på erbjudande. En topp och underkläder. Åt Daniel fyndade jag en huppare för 6,95e (!) och han själv en collageskjorta.  Så inte helt bortslängt besök ändå.

Sådär osammanhängande men ändå med den röda tråden "fynd" lägger jag upp vad mamma fyndade åt Matilda de fredagen vi åt lunch på stan.

Pjamas, nattlinne, skjorta och underbyxor från Kappahl, allt dehär för 25e. Det kallar jag verkligen fynd! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)