12 mars 2017

Ett såndänt ganska perfekt veckoslut


Barnen och jag hade långt veckoslut och var lediga redan på fredagen. Vi började med ett besök på hälsocentralen följt med lite shopping på H&M och Stadium. Mathias behöver lite kläder i 86 och jag har sökt med ljus och lykta på livekirppisar och facebookkirppisar efter plagg, men det finns inte! Nå inte fanns det just alls någo 86 i hm heller men han fick nu iallafall 2 bodyn. Matilda som inte igentligen sku behöva någonting fick 2 långärmade Frozen-skjortor och 2 undertoppar, men de behövde hon. Lite skrik då fröken inte fick allt som hon ville ha. I Stadium hittade jag yllestrumpor för 2€ paret så tog några till våren och nästa vinter.
På eftermiddagen packade vi pjamasarna i väskan och spenderade en lång kväll hos familjen L. Barnen lekte otroligt fint tillsammans och det var bara några gånger någon vuxen behövde blanda sig. Blev hemlagad pizza med sallad, fredagsmys deluxe. 
Som vanligt började lördagen helt för tidigt, redan innan 6:30. Daniel var snabb att försvinna ut när morgonsysslorna var gjorda och småningom gick jag också ut med barnen. Våren betyder ju röja i skogen, någonting Mathias verkligen verkar hata. Gallskriker och vill bara vara i famnen. Lite jobbigt att klåntta på honom när man vill vara ute. 
På kvällen väntade julklappen jag köpt till pappa, Wings of comedy med Sami Hedberg och Nico Kivelä. Helt sjukt roligy och skrattade nog så kinderna blev sjuka! Efteråt mötte jag upp Nannu för ett glas vin och en munsbit på Eloisa. Sedan blev det ännu vår perussetti, butiken sista öppehållningstimmen.


Idag fick vi sova till kl 7, betydligt skönare när klockan visar en 7 istället för en 6. Daniel smet ut igen och jag gick efter med barnen. Idag gick det bättre, Mathias gick omkring med en peffis i handen och var nöjd. På baksidan fanms ännu så mycket snö att Matilda kunde åka med tefatet. Hårt for de på skaren! När Mathias lesnade gick vi in och leka istället. På eftermiddagen fick jag städat barnens handsk- och mösskorgar, bukat flera maskiner, dammsugat och påbörjat med min mat inför veckan. Matildas gufar kom på kaffe och sedan var vi ett varv tilö Tokmanni då de hade lite erbjudanden vi ville utnyttja. Hem för kvällsgröt och nu hör jag 2 snarkande barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)